torsdag 23 december 2010

Ølfabrikken Pilsner (5%)

Klassiskt bryggeri! En bra beskrivning nu i juletid när tiden är knapp! Däremot inte alls lika god som Ølfabrikken American Pale Ale (5%). Då jag nuförtiden är van skåning och har bott här i tio år har det blivit ovanligt många besök i Köpenhamn och ett sannerligen fint fynd är just Ølfabrikkens produkter i en välsorterad Irma-butik. Cirka 8:00 DKK för en burk. Kostar väl uppskattningsvis 79:00 på Biskopen de få tillfällen jag har slagit till där. Rätta gärna om jag har fel! Pilsnern är helt okej, men har köpts då jag har grabbat till mig Pale ale:n tills den har tagit slut. Eller pilsnern är rätt rälig, men det känns som ett fynd och det höjer upp den en aning. En obalanserad öl som är rätt tråkig och ointressant precis som de flesta pilsner. Mild, dricks som vatten men en nackdel från en del andra pilsner är att den inte är särskilt uppfriskande. Men jag har smakat värre. Betyg: 3.0 (5.0).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar