tisdag 7 december 2010

Coopers Best Extra Stout (6,3%)

Undantaget Foster som tyvärr hinkas rätt rejält i Indien är min erfarenhet begränsad avseende australiensk öl. Jag gillade Coopers Best Extra Stout! Så ett tips om du funderar på att köpa en bra stout på bolaget.

En öl som med sin nästan kolsvarta färg vid blotta åsynen känns tuff och skitig,lite som olja, men visade sig vara en öl med friska smaker. Humlen visade sig på ett mycket fint sätt. Jag har för mig att det var rätt bra drag i kolsyran. Mörk rostad malt i doft och smak. För övrigt smakar ölen kaffe, choklad och ett uns lakrits. Lättsam trots utseendet (dessutom är etiketten otroligt ful och inte särskilt tilltalande) med tydliga smaker. Kort och gott en öl som jag kommer dricka igen. Betyg: 4.0 (5.0). Pris: 17.90:- för 375 ml. Tillgänglig på Systembolaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar