lördag 29 januari 2011

Jack Daniels & Cola (6%)

Den senaste tiden har jag botaniserat bland bolagets ibland tunna sortiment gällande rom och whiskey, och ölen har kommit lite i skymundan. Vad vill jag då ha sagt med detta!? Jo, sedan en tid tillbaka säljer Systembolaget Bacardi & cola (7%) i ett, på burk ala 330 ml för 24.90:-. Finns även som whiskey (The Black Grouse & The Famous Grouse) för samma pris och mängd. Att spä ut spritdrycker har för mig alltid varit en synd oavsett om det är vodka, whiskey eller rom, så därför var jag mycket skeptisk under sommarens resa i Toronto då jag testade Jack Daniels & Cola. Men så fel jag hade! Serverades iskall under stekande hetta och var ljuvligt god. Inte för söt som jag hade trott och styrkan passade ju perfekt inför kvällens eskapader i värmen. Fint balanserad. Kombinationen whiskey - cola, eller rom - cola är förmodligen inget nytänkande, men vetitusan om jag har sett det tidigare i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar