onsdag 20 april 2011

BrewDog Punk IPA (5,6%)

Vad jag anser om BrewDog låter jag vara osagt, i alla fall i detta inlägg. Gul vätska och bra fart i kolsyran. Punk IPA:s kännetecken är en vass bitter smak, särskilt i eftersmaken. Och faktiskt (hurra) en hel del humle som annars lätt försvinner bort någonstans...

Jag upplevde inte ölet som lika beskt som vid senaste köpet när ölet intogs för sisådär ett år sedan, och om det inte beror på mig är ölet säkert mer balanserat. För övrigt rätt mycket smak, fruktig sådan, men lite svårplacerat! Grape, beska toner i en uppblandning, hm, och citrus, alltså syrligt. Kul med en bra burköl om än inte makalös fantastisk på bolaget för ovanlighetens skull. Helt klart passar Punk IPA:n till sommarens grillning. Betyg: 3.8 (5.0). Pris: 19:90:- för 330 ml. + i kanten för designen. Förbannat snygg färg! Skulle kunna köpa ölet enbart för burken.

1 kommentar:

  1. Den är inte så dum alls. Smaken påverkas ganska mycket av temperatur i vanliga fall, men denna dricker jag inte kylskåpskall utan vid kanske 10-14°C, som i videon, just för att få fram humlearomerna ordentligt.

    Burken står helt klart ut, stilig sak.

    Daniel L Gruneau
    Schnille och Schmak

    SvaraRadera