fredag 4 december 2009

Helgens ölinköp


Äntligen! Helg igen. På hemvägen från jobbet gick turen via Hansacompagniet. Som ses på bilden till vänster fylldes lagret på med följande öl:

Péché Mortel Imperial Coffee Stout (9,5 %)
Midtfyns Bryghus Imperial Stout (9,5 %)
Mr Sno'Balls (4,5 %)
S't Peter's Winter Ale (6,5%)

Péché Mortel Imperial Coffee Stout har druckits tidigare, bland annat på Bishop Arms, och detta är verkligen ett underbart öl. Brasserie Dieu Du Ciel är ett favoritbryggeri, och jag är helt klart sugen att kolla upp möjligheten till ett besök när jag ändå ska åka till Kanada i maj eller juni nästa år.

Ikväll kommer jag att testa Midtfyns Bryghus Imperial Stout som för mig är helt okänt. Detta öl tror jag på, fråga mig inte varför. Om jag blir missnöjd (ja även om jag blir nöjd) ska jag komplettera detta öl med en Westvleteren acht (8) (8 %), trappistölens rolls royce. Julölen ska jag vänta med.

Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Är du i Montreal under ditt besök i kanada får du inte missa Dieu Du Ciel's bryggpub där alltid började, öppet alla dagar i veckan mellan 15 - 03 bäst är dock att gå dit en måndagskväll eller möjligvis en tisdagskväll, annars är det ganska lätt att det är fullt, mkt liten och ganska mörk pub, men mysig och fantastiska öl

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Montreal är faktiskt inplanerat (i annat fall hade det blivit det nu), så det blir ju lätt ett besök på Dieu Du Ciel's bryggpub!

    SvaraRadera
  3. Låter härligt, du kommer inte bli besviken, varken på staden eller bryggpuben, fantastiska och unika på flera sätt, båda två.

    SvaraRadera