onsdag 5 augusti 2009

Wells Banana Bread Beer 5.2 %


Ett besök på bolaget kändes som ett måste efter två veckors semester i Kroatien, som tyvärr inte imponerade varken öl eller vinmässigt. Kanske var det erfarenheterna från Belgien veckan innan som hade satt ribban högt.

Jag köpte en till synes intressant öl: Wells Banana Bread Beer. Ja, ni läste rätt, en öl som är smaksatt med banan och även majs enligt innehållsförteckningen. Denna öl har helt gått mig förbi så kändes exhalterat vid provsmakningen.

Ölen doftar mycket banan, men är mildare i smaken. En ton av kryddor och en aning besk eftersmak. Fin färg. En helt okej öl som är rolig att testa, men i längden kommer jag att hålla mig borta från bananöl om inte priset radikalt sänks. Jag har också svårt att se att denna öl skulle kunna passa till något annat än som en ren sällskapsdryck, men det duger ju gott. Medelbetyg.

Betyg: 3.0 (5.0)
Pris: 22:90 för 500 ml

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar