måndag 9 augusti 2010

Avery och släppet den 16 augusti

Ska strax knalla iväg och köpa några flaskor Avery New World Porter (6,7%). Det finns i nuläget 46 flaskor kvar. Jag hade tänkt strunta i det hela men efter övervägande hade jag nog ångrat mig. Avery har en hel del intressanta prylar i sitt sortiment och då jag endast har testat deras Ellie's Brown Ale (5,8%)och Mephistoteles Stout (16%) kan New World Porter bli en intressant historia. Mitt omdöme om Ellie's Brown Ale hittar du här.

För övrigt är bolagets tillfälliga släpp den 16 augusti också ganska kul medelst Amager Black Nitro (7,8%) som jag drack på Bishop i våras. Några kommentarer finns här och här.

Övriga släpp är Abstract 02 (16%) från Brewdog, Amager Nitro (10%), Sierra Nevada Harvest Southern Hemisphere (6,7%) samt Nelson Sauvin Pale Ale (5,5%) från Det lille bryggeri. Spännande!

Edit: efter lite funderande kom jag på att jag även har provat Avery Hog Heaven. Ett bra öl och om du vill läsa min recension så hittar du den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar