onsdag 21 april 2010

Lamoral Degmont Triple 8 %

Dagarna går fort, redan onsdag. Fort är allt annat jag kan säga om vår tillfälliga dator (Hannas,hihi). I vilket fall, funderade på vilket öl jag ska skriva om idag. Flertalet bilder försvann i samband med att min laptop slutade sin levnadssaga som man så fint kan säga.

Men jag tänker ett öl som inte har älts hit och dit på de ölbloggar som finns ett google-klick iväg (detta är mycket trevligt, annars hade jag inte startat min egen), nämligen Lamoral Degmont Triple 8 % (inte att förväxlas med den nederländska greven Lamoraal Egmont, höhö).

Lamoral Degmont Triple bryggs av Brouwerij Van Den Bossche. Ett trevligt bryggeri som jag har tänkt besöka nästa gång jag är i Belgien. Det var längesen jag drack detta öl men noteringar säger INTRESSANT. Det som var mest intressant var en sötma som påminner om honung. Inslag av exotiska frukter, kanske lite banan, kanske lite mango. Som den finsmakare jag (eller rättare sagt i brist på glas) är intogs denna direkt ur flaska d:-3

Skönt kolsyrad, ganska aggressiv till en början för att dra sig tillbaka. Humlet och malten tävlar inte mot varandra och i min bok ett perfekt balanserat öl. Betyg: 4.6 (5.0). Allra bäst är att söka dig till Belgien om du vill dricka detta öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar