söndag 31 januari 2010

Ditt och datt i helgen


Ett annat intresse är ju skor, och känner mig väldigt nöjd över att ha köpt Adidas, Greenstar Aqua Blue Shoes från Zoovillage.com. I stundens glädje klickade jag också till mig en snygg tröja från Adidas. Mer än så blev det dock inte eftersom jag handlade på Zoovillage precis innan jul och jag är ju annars rätt sparsam. Sajten har minst sagt ett trevligt sortiment och är pålitliga!

För övrigt har det naturligtvis druckits en hel del öl i helgen. Jag pallade inte, eller mer korrekt sagt inte tid, att ta mig bort till Hansacompagniet i fredags, så fick bli sunkbolaget på Östra Förstadsgatan. Väl där Köpte jag 3 flaskor Grebbestad (5 %), 3 flaskor Newcastle (4,7 %), 1 flaska Nils Oscar rökporter (5,9 %), 1 flaska Breznak (5,1 %), 1 flaska Zeunerts (5,3 %) höga kusten. Breznak var det öl som jag inte hade smakat, och det var en mycket positiv överraskning. Jag är absolut ingen anhängare av tjeckisk öl som normalt sett (i mitt tycke) är bleka, blaskiga och smaklösa (till skillnad från polsk öl!). Breznak hade tydligt inslag av honung, vilket är en favorit precis som vanilj (dock ej smaksatt med vanilj i Breznak) och överhuvudtaget en fruktig karaktär. Väl balanserat. Nästa gång ska jag köpa ett tiotal flaskor och ställa undan i ett skåp i en vecka eller så :-)

Helgens dryck var annars vitt vin. Inget märkvärdigt vin som förtjänar att nämnas här, blev bag-in box som jag normalt sett inte handlar, utan flaska är ju ett givet val. Hade Hannas föräldrar och syster med respektive här igår, och då passade det bäst med vin och i en större mängd. Jag tycker ju nästan lika mycket om vin som öl så jag klagade inte! Senare på kvällen blev det ett tre timmar långt liveframträdande på Palladium med spoken-wordartisten Henry Rollins. Intensivt, laddat och intressant är en bra sammanfattning av uppträdandet.

Imorgon släpper Systembolaget en del intressanta nyheter. För min del inhandlas följande öl:

- Anderson Hop Ottin IPA (7 %)
Ett mycket bra öl som jag har fått äran att testa tidigare.
-
Sotholmen Extra Stout (7 %)
Skall bli extremt spännande! Har tänkt på detta öl åtminstone en gång/dag sedan jag fick reda på att det skulle släppas på bolaget.
-
Dugges Spring Beer(4,7 %)
Snygg etikett, är annars tveksam.
- 1/2 Idjit! (7 %)
På förhand känns detta som en riktig höjdare!
- English Dark Stout(6,8 %) från Stensbogaard Bryghus.
Kan inte bli fel!

2 kommentarer:

  1. Kommer köpa en av i stort sett alla nyheter imorgon. Sotholmen Extra Stout provade jag för två veckor sedan och den var väldigt bra. Nynäs är stabila.

    SvaraRadera
  2. Jag läste din trevliga recension om Sotholmen, och givetvis ökade suget än mer. Har pga jobbet inte haft möjlighet att ta mig till bolaget, men imorgon då jäklar! :-)

    SvaraRadera