fredag 8 januari 2010

Årets första besök på bolaget

Det nya året har börjat bra! Som vanligt på fredagarna efter jobbet besöktes Hansacompagniet och ni vet vilken butik. När jag kikade på deras hemsida idag och funderade på vad jag ville ha så kändes Hornbeer Caribbean Rumstout (11 %) som ett gjutet köp. Rom och vanilj är fanimej den trevligaste smakkombinationen som finns! Imorgon ska jag och Kalle ta en pubrunda, antingen Bishop eller varför inte premiär på Tröls? Som uppvärmning blir det ovannämnda öl.

Jag har gått och tänkt på rom hela dagen mellan varven på psyket och jobbet (inte jag som är där då (på psyket), utan mina brukare, och slog även till med en flaska Matusalem Solera 7 (40 %) tillverkad i Dominikanska republiken. Inget märkvärdigt alls eller så, men å andra sidan är jag inte särskilt kräsen. För övrigt ett par burkar Newcastle (4,7 %), ett höjdaröl som aldrig någonsin känns fel.

Imorgon har jag tänkt recensera några öl inför utgången. Tiden är för tillfället knapp, känns som att stressen sitter i fortfarande från jul- och nyårsvansinnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar