söndag 13 december 2009

Ardenne Blond 8 %

Ett för mig nytt bryggeri som gör toppengod öl är norska Haandbryggeriet. Jag blev överförtjust i deras Ardenne Blond 8 %. I kylskåpet ligger en Dark Force (9%) från samma bryggeri redo. Dessa två produkter finns just nu på Systembolaget.

Ardenne Blond är en ale, svag beska kraftig pepparsmak och inslag av frukt. Lite syrlig. Snygg honungstonad färg. Ett ganska enkelt öl men med en speciell smak som gör den just speciell. Själv serverade jag den iskall, vilket kanske förtär en del smaker, men jag tyckte att detta var en höjdare. Ser verkligen fram emot Dark Force.



Betyg: 4.5 (5.0)
Pris: 43:90 för 500 ml.

1 kommentar:

  1. Håller med Ardenne Blond är bra. Norwegian Wood inte riktigt lika bra men Haandbakk är riktigt trevlig och är något så ovanligt som en norsk sour ale. Dark Force har jag inte provat. Funderar på att beställa den.

    SvaraRadera